עורך דין מעצרים

עורך דין לשחרור ממעצר

נמצא כי בשנים האחרונות נוטה המשטרה לבקש מעצרם של חשודים בפלילים גם כאשר אין לכך הכרח וסיבה מוצדקת. תפקידו של עורך דין לשחרור ממעצר הוא לאפשר את המרתו או אף ביטולו של מעצר של חשוד בפלילים אותו הוא מייצג. קיימות מספר דרכים בהן ניתן לעצור אדם בישראל, כאשר תפקידו של עורך הדין הינו לדעת כיצד להתנהל אל מול מערכות התביעה והאכיפה. עורך הדין תמיר אלטיט הינו עורך דין פלילי ותיק ומנוסה, אשר כיהן במסגרת תפקידו כפרקליט בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב וכתובע פלילי ביחידת התביעות המשטרתיות.

האם עורך דין לשחרור ממעצר אכן יכול להביא לשחרור ?

ההליכים המשפטיים הננקטים נגד אדם הנחשד בפלילים הם קשים במיוחד, זאת משום שלמדינה יש כוח אדיר אל מול האזרח. לכן, ייצוג אדם על ידי עורך דין לשחרור ממעצר הינו קריטי. עורך דין  מנוסה בהחלט יכול להביא לביטול או לקיצור מעצרו של חשוד:

  • למרות שהמשטרה נוטה בשנים האחרונות לדרוש את הארכת מעצרו של חשוד  במספר רב של מקרים, עדיין אין זה אומר שאכן בית משפט נעתר לכל בקשותיה. כלומר, עורך הדין יכול לשכנע את בית המשפט כי לא מדובר במקרה המצדיק את הארכת מעצרו של חשוד, משום שאינו מהווה מסוכן דיו או שיש לו חלופת מעצר טובה "מעצר בית" או שין הכרח כי החקירה תתבצע בעוד הוא עצור.
  • עורך דין פלילי יכול לגייס חלופת מעצר ולהביא לשחרור מיידי.
  • חשוב להבהיר כי כל עוד לא הוכחה אשמתו של אדם, עומדת לו חזקת החפות. עורך דין מנוסה יכול להטות את הכף לטובת שחרור החשוד ממעצר.
  • טיעונים נכונים וסוחפים של סנגור מנוסה ומוערך, שמוכר היטב על ידי השופטים השונים יכולים להשטות את הכף ולשכנע את בית המשפט להורות על שחרורו של העצור לחלופת מעצר.
  • קשה יותר לנהל תיק פלילי כשהלקוח עצור, קשה יותר להכין את הלקוח, לתקשר איתו וכו'. לעומת זאת, כאשר הלקוח משוחרר ההליך הפלילי פשוט יותר.

סיכום דבר

בעזרתו של עורך דין לשחרור ממעצר ניתן בהחלט לקצר או להמיר מעצרו של אדם, במיוחד כאשר מבקשת המשטרה לעשות זאת לעיתים קרובות גם ללא סיבה מוצדקת הנראית לעין. פניה אל עורך הדין תמיר אלטיט, מרצה לדיני מעצרים באקדמיה, מומחה מן השורה הראשונה בתחום זה, סנגור לוחמני המייצג מזה שנים רבות לקוחות בתיקים פליליים ועבד משך כעשור כפרקליט בכיר בפרקליטות וכתובע ביחידת התביעות, תגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם.

עורך דין לשחרור ממעצר

עורך דין מעצרים תמיר אלטיט

מומחיות ונסיון עורך דין מעצרים חשובים ביותר, שכן מדובר בהליך בו גורמי התביעה מבקשים לשלול חירותו של החשוד או הנאשם בפלילים, בהתאם לעילות הקבועות בחוק. על פי סדר הדין הפלילי ניתן לעצור אדם עוד טרם הורשע ואף טרם הוגש נגדו כתב אישום. ישנם מספר סוגי מעצר הקיימים בישראל, העיקריים הנם מעצר ימים, הדרוש בעיקר לצורכי חקירה, ומעצר עד תם ההליכים, כאשר בשלב זה הוגש כתב אישום והמדינה מבקשת את מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים נגדו. עורך הדין תמיר אלטיט הינו עורך דין ותיק ומנוסה ששימש שנים רבות כפרקליט בכיר בפרקליטות תל אביב וביחידת התביעות המשטרתית, במסגרת תפקידיו אלה התעסק רבות בהליכי המעצר ורכש את ניסיונו העתיר. כעת, עורך הדין אלטיט ישמח להעניק לכם שירות משפטי איכותי וליווי צמוד.

עורך דין מעצרים – כל מה שחשוב לדעת

כפי שקראתם, עורך דין מעצרים הינו עורך דין פלילי, ואחד מתפקידיו הייחודיים (לענף משפטי יוצא דופן זה הנוגע בתחום הפלילי בלבד) הינו ייצוג אזרחים הנאשמים בפלילים נגדם ננקטים הליכי מעצר. אך כיצד מתבטא תפקידו של עורך דין מתחום הפלילים? הינה כמה נקודות בעניין שיבהירו ויסבירו תפקידו זה:

  • כשאתם בוחרים את עורך הדין שייצג אתכם בהליכים פליליים, רצוי שזה יהיה בעל ותק ונסיון מצטבר, מלבד היותו בקיא בכל החוקים והתקנות בענף המשפט הפלילי.
  • ניסיון מקדים בהתנהלות מול רשויות התביעה או האכיפה מבטיח תוצאות מהירות ונכונות יותר עבור הלקוח. עורך דין מנוסה יודע בדיוק כיצד פועלות אותן מערכות מן הצד השני, ועל כן ידע כיצד להתנהל מולם בצורה האולטימטיבית.
  • כאשר נדרשים לחקירה משטרתית, עורך דין הבקיא בתחום המעצר יידע אתכם טרם החקירה בדבר זכויותיכם ויעניק לכם ייעוץ איכותי שיוכל לשפר את מצבכם כבר בתחילת ההליך הפלילי באופן שישפיע על סופו.
  • בטרם קבלת החלטת מעצר, על בית המשפט לשקול בהתאם לעניינו של אדם המובא בפניו את האפשרות בדבר חלופת מעצר, המאפשרת את ניהולו התקין של ההליך הפלילי ויחד עם זאת שומרת על זכות החירות והתנועה של הלקוח. כך, טיפול נכון ומקצועי עשוי להחליף את המעצר בקביעת תנאי שחרור בערבות כוחניים פחות.

למה חשוב להעזר בעורך דין?

סיועו של עורך דין פלילי המתמחה בתחום המעצרים חשוב ביותר ואף קריטי, משום שלשלבי המעצר השפעה רבה הן על התנהלות חייו של אותו אדם הנחשד ומואשם בפלילים, ומוצא עצמו תחת מכבש לחצים שבשלילת חירותו והן על המשך כל ההליך הפלילי נגדו. ייצוג עורך דין מנוסה ובקיא בשלבים מוקדמים אלה של ההליך הכרחי ויש בו כדי להשפיע ישירות על ניהול התיק. כנסו כבר עכשיו אל אתר משרדו של עורך הדין אלטיט שיוכל לסייע לכם מיידית, ולהעניק לכם שירות מקצועי, אדיב ומקיף.

עורך דין מעצרים - כל מה שחשוב לדעת

עורך דין שחרור ממעצר

ישנם שני הליכים עיקריים לפיהם תבקש המדינה את מעצרו של אדם. עורך דין שחרור שהנו בקיא בהליכי המעצר הנו קריטי לשחרורו של אדם הנחשד או מואשם בעבירה פלילית ולהגנה על חירותו. ההליך הראשון מכונה 'מעצר ימים', עוד בטרם התקבלה ההחלטה על הגשת כתב אישום ועיקר מטרתו הנה לערוך פעולות חקירה שיביאו להשלמתה תוך הסרת החשש מפני שיבוש הליכי חקירה, למנוע הימלטות או פגיעה באדם אחר. על בית המשפט לקבוע, על סמך דוחות סודיים של המשטרה אשר בשלב זה חסויים מפני החשוד ובא כוחו, כי מתקיים חשד סביר לביצוע העבירה על ידי החשוד וכי ישנה מסוכנות או חשש לשיבוש הליכים כאמור, לעיתים גם שניהם יחד. ההליך הנוסף נקרא 'מעצר עד תום ההליכים'. זהו שלב מאוחר יותר לאחר שהוגש כתב אישום נגד הנאשם, והמדינה מבקשת, על סמך העילות הקבועות בחוק, את מעצרו של הנאשם עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו.

מהו תפקידו של עורך דין שחרור ממעצר?

לעורך דין שחרור ממעצר תפקיד קריטי וחשוב בהליכי מעצר. מעבר לכך ששלילת חירותו של אדם גוררת עמה מצוקה נפשית ממשית, יש צורך בליווי מקצועי ונכון על ידי מי שמכיר את החוק ואת מערכת אכיפת החוק על מנת להתמודד באופן מיטבי מול כל מקרה ומקרה ולהביא לשחרורו של החשוד או הנאשם.

  • בשלבי מעצר הימים, למשל, עורך דין מיומן ומקצועי יידע להציג בפני בית המשפט נכונה את הסיבות המצדיקות את שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים במהלך החקירה המשטרתית ובאופן בו הפגיעה בחירותו פחותה.
  • בשלב בו הוגש כתב אישום והמדינה מבקשת את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, חזקת החפות עומדת לזכותו שכן טרם הוכח כנדרש בפלילים כי אותו נאשם ביצע את העבירה המיוחסת לו לפי כתב האישום. לכן, ישנם תנאים קשיחים המוטלים על כתפי המדינה להוכיח כגון מסוכנותו של אותו נאשם באם ישוחרר. תפקידו של בא כוח הנאשם הוא לבחון היטב את התשתית הראייתית בתיק ואת נסיבות המקרה ולהציג חלופות הולמות למעצר החשוד המייתרות את ההצדקה למעצר מאחורי סורג ובריח.
  • חשוב לדעת כי החלטת המעצר או החלטת השחרור בעניינו של חשוד, ובעיקר בעניינו של נאשם, עשויה להשפיע על גורל התיק כולו! כך למשל לגבי טיב ניהול המשא ומתן עם התביעה ובכל שלבי ההליך המשפטי, כאשר מנוף הלחץ של התביעה מאבד כוחו מקום בו הנאשם לא נמצא מאחורי סורג ובריח.

פנו עוד היום אל עו"ד תמיר אלטיט

עורך דין תמיר אלטיט הנו מומחה לדיני מעצרים ובעל ידע ונסיון בפרקטיקה, עת שימוש כעשור בתפקידים בכירים בפרקליטות מחוז תל אביב וכתובע ביחידת התביעות המשטרתית, וכן במסגרת תפקידיו כמרצה המלמד מאות סטודנטים מידי שנה את ההלכות החשדות והעדכניות ביותר!

בין אם מדובר במעצר ימים ובין אם מדובר במעצר עד תום ההליכים, שאלת המעצר יש בה כדי להשפיע על תוצאות וגורל התיק. ישנה חשיבות יתרה לייעוץ וליווי של עורך דין פלילי מיומן ומקצועי אשר פעל רבות במסגרת בקשות ודיוני מעצר של נאשמים וחשודים ומכיר את המערכת על כלל צדדיה. פנו עוד היום למשרדו של עורך הדין אלטיט לקבלת ייעוץ !

עורך דין מעצרים
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

עורך דין סמים
משפט פלילי
עורך דין סמים

עורך דין פלילי סמים בעבירות סמים ישנם מספר פרמטרים מכריעים: למשל, סוג העבירה – סחר בסמים או החזקת סמים, סוג

קרא עוד »
שינוי עילת סגירה
משפט פלילי
שינוי עילת סגירה

שינוי עילת סגירת לחוסר אשמה קיימות בחוק שלוש עילות סגירה של תיק פלילי: חוסר אשמה, חוסר ראיות וכאשר נסיבות העניין

קרא עוד »
אי הרשעה
משפט פלילי
אי הרשעה

הרשעה בפלילים היא את קלון העשויה להסב נזק של ממש לחייו של אדם אשר חטא בעברו והורשע בדין, אף לאחר

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support