ייעוץ לפני חקירה

מה עושים לפני חקירה ?

כאשר אדם נחשד בפלילים, הפעולה הראשונה הננקטת נגדו היא פתיחה בחקירה פלילית. תפקידו של עורך דין פלילי בייצוג אדם לפני חקירה במשטרה שונה מתפקידם של עורכי הדין מהענפים המשפטיים השונים, זאת משום שהייעוץ הראשוני של עורך דין פלילי  לפני חקירה משטרתית קריטי במיוחד ויכול לחרוץ את גורל התיק כולו. לגרסתו הראשונית של החשוד שתימסר במשטרה יינתן משקל גבוה מאוד, והיכולת לערוך "מקצה שיפורים" מוגבלת ולעיתים לא אפשרית ולכן זה הצומת הקריטי ביותר בו ישנה הזדמנות חד פעמית לגבש אסטרטגיית הגנה במהירות שיא.

מה חשוב לדעת על ייעוץ לפני חקירה?

  • קבלת ייעוץ לפני חקירה על ידי עורך דין הוכרה כזכות בסיסית של כל נחקר ולהפרה של זכות זו עשויות להיות משמעויות מרחיקות לכת. חקירה פלילית יכולה להתבצע על ידי גופי אכיפה נוספים שונים כגון מס הכנסה, חקירת מע"מ וכיוצא בכך. מעמד זה עלול להיות מלחיץ מאוד ולו הלשכות קצרות וארוכות טווח.
  • מטרת החקירה היא לאסוף כמה שיותר ראיות נגד חשוד, אשר יגבשו בתום החקירה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני חקירה היא זכות יסוד בסיסית של כל נחקר ורק במקרים נדירים יכולה היחידה החוקרת למנוע זכות זו. הפרה של הזכות להתייעצות עם עורך דין יכולה פוגעת בזכותו של החשוד להליך הוגן.
  • בטרם חקירה פלילית התייעצות עם עורך דין מנוסה ומקצועי היא קריטית ביותר. כל אמירה או ההתנהגות של החשוד בזמן חקירה באזהרה יכולה בסופו של דבר להוות ראיה נגדו בבית המשפט.
  • החשוד יכול לבחור בזכות השתיקה ולא לענות על שאלות החוקרים או לשתף פעולה עם החקירה ולמסור גרסתו. ההחלטה באם לשתוק או לשתף פעולה היא החלטה אסטרטגית המשפיעה על מהלך התיק כולו. התייעצות עם עורך דין בטרם החקירה מסייעת לחשוד לבחור באסטרטגיה הנכונה ביותר עבורו בראייה כוללת של התיק.
  • במידה וזומנתם לחקירה משטרתית ניתן לבקש דחייה קלה של החקירה על מנת להתייעץ עם עורך דין לפני כן.

זומנתם לחקירה ואתם זקוקים לייעוץ לפני חקירה?

במידה וזומנתם לחקירה פלילית עמדו על הזכות שלכם להתייעץ עם עורך דין. ייעוץ לפני חקירה הוא הכלי הראשוני והחשוב ביותר במלחמה על החופש שלכם.

עורך דין תמיר אלטיט כיהן בשירותי התביעה הכללית משך כעשור ושימש כפרקליט בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב וכתובע פלילי בתביעות המשטרתיות. הניסיון שצבר בניהול מאות תיקים בא לידי ביטוי ביכולת צפיית מהלכי חקירה מראש ודרך חשיבה אסטרטגית הבונה את הגנתו של החשוד באופן ספציפי וייחודי לכל מקרה כבר מהשנייה הראשונה. כתובע, ניהל עורך דין אלטיט מאות חקירות משטרה וצבר נסיון שאין שני שלו. עורך דין אלטיט אף מכיר היטב את תרגילי החקירה השונים ואת היכולות הטכנולוגיות של המשטרה. פנו אל עורך דין אלטיט דרך אתר המשרד ותזכו בליווי אישי מקצועי.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

קבלת ייעוץ לפני חקירה הינו קריטי להמשך התנהלות תקינה בתיק הפלילי בו אתם נחשדים בביצוע עבירה פלילית, וישנם כמה כללים שעליכם לדעת לפני שאתם ניגשים אל תחנת המשטרה או אל אגף אכיפה אחר בכדי לעבור חקירה. הדרך היעילה ביותר היא לתת את הגרסה שלכם ולענות על שאלות החוקרים, שכן כאשר אתם נמנעים ממענה על שאלות אלו או מלמסור את הגרסה שלכם לסיפור, אתם עלולים להחמיר את המצב. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם כדאי להשתמש בזכות השתיקה ולא לענות לשאלות החוקרים. עורך דין מנוסה יידע להבחין מה האסטרטגיה הנכונה ביותר עבורכם. ייעוץ לפני חקירה במשטרה הינו הליך לגיטימי והכרחי המאפשר התנהלות הוגנת בתיק הפלילי. זימון לחקירה משטרתית יכול להיות אירוע מלחיץ ביותר, כמו גם מעמד החקירה עצמה. אם הנכם עומדים בפני חקירה, וזקוקים לעורך דין מיומן ומקצועי שיתנהל אתכם בגובה העיניים, תוכלו להיעזר בעורך הדין תמיר אלטיט שכיהן במשך כעשור כפרקליט בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב וכתובע משטרתי ביחידת התביעות המשטרתיות..

הדרך להיערך עם ייעוץ לפני חקירה במשטרה

עליכם להבין מה מבקשים מכם כאשר הנכם נחקרים על ידי רשויות האכיפה השונות. ברגע שתדעו כיצד להתנהל באופן נכון אל מול מנהלי החקירה, תגדילו את הסיכויים שלכם לצלוח אירוע זה. יחד עם עורך דין פלילי המלווה אתכם, אתם יכולים להגיע למצב בו אף לא יוגש כתב אישום בעניינכם, וזאת במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין בעל ניסיון שיכול להעניק לכם מענה משפטי מלא ואיכותי סביב לשעון.

  • חשוב להבין, כי מהרגע בו זומנתם לחקירה משטרתית באזהרה, כל מהלך שתבצעו יהיה קריטי עבורכם. ההמלצה היא לנסות ולברר מדוע זומנתם לחקירת משטרה, ולאחר מכן רצוי שלא למסור פרט נוסף טרם התייעצות עם עורך דין.
  • התייעצות עם עורך הדין שלכם הינה חשובה מאוד. כך שגם אם הוזמנתם לחקירה משפטית מהרגע להרגע, עדיין תוכלו לבקש להגיע במועד מאוחר יותר, בכדי להתכונן כראוי לקראת החקירה.
  • כאשר המשטרה מגיעה לביתכם, עניין זה מעיד על תכיפות החקירה. במקרה שכזה, חשוב במיוחד להתייעץ בדחיפות עם עורך דין.
  • זכות ההיוועצות עם עורך דין היא זכות בסיסית ויסודית ובמידה ונמנע מכם האפשרות של ייעוץ לפני חקירה במשטרה עם עורך הדין שלכם, מדובר באירוע חמור שאף יכול להוות עילה לביטול כתב האישום נגדכם.

סיכום דבר

כאשר מדברים על המונח ייעוץ לפני חקירה במשטרה, חשוב להבין כי מדבור בזכות יסודית ובסיסית המוענקת לכל אדם המוזמן לחקירה משטרתית פלילית, על מנת לאפשר לכם להתכונן כראוי לפני הגעתכם אל תחנת המשטרה. במידה ולא ניתנה לכן הזכות להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה הדבר יכול אף לעלות כדי ביטול כתב אישום.. מעוניינים בפגישת ייעוץ עם עורך הדין אלטיט? מוזמנים להיכנס לאתר משרדו של וליצור קשר.

ייעוץ לפני חקירה
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

ייצוג קטינים
משפט פלילי
ייצוג קטינים

ייצוג קטינים ובני נוער שונה באופיו מייצוג בגירים בהליכים משפטיים, וזאת נוכח ההבחנה שמייצר הדין הישראלי בין קטינים לבגירים בכל

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support