עורך דין עבירות מין

עורך דין עבירות מין תמיר אלטיט

חשוב להדגיש שכאשר מדברים על עבירות מין, לא מדובר רק על אותן עבירות בהן מתבצע מעשה פיסי, אלא גם כאשר קיים ניצול של  יחסי מרות או כאשר מדובר בהטרדה מינית המתבטאת בהצעות בעלות אופי מיני, ביצוע תנועות או מחוות בעלות אופי מיני או אפילו מעשים שמבוצעים ברשת האינטרנט. עורך דין עבירות מין יכול לסייע הן לצד הנפגע הן לצד הפוגע במיצוי זכויותיהם. בתיקים מורכבים מעין אלו עורך הדין תמיר אלטיט הינו עורך דין מנוסה בתחום הפלילים אשר ייצג תיקים רבים מטעם התביעה הכללית בעשור האחרון, וישמח לסייע גם לכם.

כיצד יכול לסייע עורך דין עבירות מין?

עבירות המין נחשבות בין העבירות החמורות ביותר בספר החוקים. עבירות אלו יכולות להתבצע במספר דרכים: הטרדה מינית במקום העבודה, הטרדה מינית ברשת, תקיפה מינית ועוד.  בית המשפט נוטה להחמיר בעונשים בגין עבירות מין בשל חומרת העבירה וההשלכות ארוכות הטווח של עבירות אלו על נפגע העבירה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. יחד עם זאת מן הצד השני קיימים גם מקרים בהם מואשם אדם בעבירת מין שלא ביצע, והתלונה נגדו  הוגשה מטעמים לא כשרים , כך שתפקיד נוסף של עורך דין עבירות מין הוא לדעת גם כיצד לטהר את שמו של מי שנחשד בעבירות מין שלא ביצע מעולם. כיצד עוד יכול לסייע עורך דין מן התחום הפלילי בעבירות מסוג זה:
  • כאשר מוגש כתב אישום נגד אדם המואשם בעבירות מין, חשוב תחילה להבין מהן הנסיבות המובילות לכדי גיבוש כתב האישום. מקרים אלו יכולים לכלול ביצוע פעולה מינית בניגוד לרצונו של אדם המתבטאת בחשיפת אותו אדם לתמונה או סרט בעל אופי מיני, ניצול מרות, ביצוע מעשים מגונים, הפעלת לחץ, סחיטה או מניפולציה לשם קבלת הסכמה לקיום יחסי מין, וכיוצא בכך. הבנת נסיבות התיק לעומק מאפשרות קבלת החלטה על דרך הטיפול הטובה ביותר בתיק.
  • לאחר שנאשם מורשע בעבירות מין, מאפשר החוק במדינת ישראל להמשיך ולהציב הגבלות על אותו אדם גם לאחר סיום ריצוי העונש. הגבלות אלו יכולות לכלול הצבת מעקב ופיקוח, הגבלה על נהיגה ברכב או שתיית אלכוהול, הגבלה על התרועעות עם קטינים, הגבלת גישה לרשת האינטרנט ועוד היעזרות בעורך דין במקרים אלו יכול לסייע לצמצם משמעותית את ההגבלות שיוטלו על מי שסיים לרצות את עונשו.
  • תחום עבירות המין רחב מאוד וכולל מגוון רב של כלים משפטיים באמצעותם עורך הדין עבירות מין יכול לסייע לכם בין כנפגעי העבירה ובין כנאשמים, בהתאם לצורך הספציפי של כל תיק ותיק.

סיכום דבר

עורך דין פלילי המייצג נאשמים ונפגעים בעבירות מין, חייב לדעת כיצד לגשת לתיק מורכב זה לאור רגישותו הגבוהה, והשלכותיו ארוכות הטווח על חייהם של המעורבים. עורך הדין אלטיט ניהל תיקי מין רבים בעת תפקידו כתובע בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב וכתובע פלילי ביחידת התביעות המשטרתיות, ויוכל לתת לכם מענה מקצועי ודיסקרטי, וכן ליווי ותמיכה משפטית לאורך כל הדרך. מוזמנים להיכנס לאתר משרדו של עורך הדין כעת ולהשאיר פרטים.
עורך דין פלילי עבירות מין
=

עורך דין פלילי עבירות מין

כאשר מדברים על עבירות מין חשוב להבין באילו עבירות מדובר. ניתן לומר כי כל פגיעה הנוגעת לגופו של אדם, בין אם היא מתבצעת בדרך של הטרדה מינית או פגיעה מינית פיזית של ממש, שייכות לקטגוריה זו. כמו כן, כיום מבוצעות עבירות המין רבות גם דרך רשת האינטרנט. בתי המשפט נוהגים להחמיר מאוד בענישה של מי שמורשע בביצוע עבירות מין. עורך דין פלילי עבירות מין תמיר אלטיט, הוא עורך דין אשר כיהן כפרקליט בכיר בפרקליטות תל אביב וצבר נסיון משמעותי מאוד בניהול תיקי מין משני צדי המתרס. הוא מכיר היטב ומבפנים את הפרקליטות, את האופן בו היא פועלת את ההיררכיה הפנימית ואת מקבלי ההחלטות, כך שיוכל לנהל עבורך אסטרטגיית הגנה מנצחת.

תפקיד עורך דין פלילי עבירות מין

בשנים האחרונות עלתה המודעות באשר להטרדות ופגיעות מיניות, בין היתר לאור פעילותה של תנועת me too. בד בבד עם המודעות ההולכת וגוברת בקרב הציבור באשר למהות הפגיעות המתבצעות בתחום עבירות המין, תפקידו של עורך דין פלילי עבירות מין בא לידי ביטוי כעת יותר מאשר בשנים עברו:
  • נדרשת מומחיות ספציפית לניהול תיק של עבירות מין, נדרשת בקיאות בהוראות החוק – למשל הגדרות בחוק העונשין של בת משפחה, קטינה, יחסים בהסכמה וכו'.
  • תפקידו של עורך דין פלילי העוסק בסוגיה זו של עבירות מין שונה מתיקים פליליים רגילים. לעיתים מדובר בהאשמות שווא, הנוגעות לאינטרסים נסתרים של המתלננות,, אינטרס כלכלי או אינטרס של נקמה ויש צורך לזהות אינטרסים אלו כדי להגן על הנאשמים החפים מפשע.
  • עבירות המין דורשות מיומנות גבוהה בניהול חקירות נגדיות, שכן חקירה נגדית אפקטיבית היא הכלי היעיל ביותר לחקר האמת. לעורך דין תמיר אלטיט מעל 10 שנות נסיון במהלכן חקר מאות עדים משני צדי המתרס והוא בין הליטיגטורים המובילים בישראל.

איך בוחרים עורך דין עבירות מין?

בחירת עורך דין פלילי עבירות מין היא בחירה גורלית להצלחתו של החשוד או הנאשם לצלוח את החשדות כנגדו. מדובר בתיקים חמורים ומי שיורשע בביצוע עבירות מין צפוי לענישה מוחשית וכבדה. רק עורך דין שצבר נסיון רב בניהול תיקי מין יידע להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח שלו. עורך דין תמיר אלטיט, לשעבר פרקליט בכיר בפרקליטות תל אביב וגם תובע משטרתי, כיום משמש כמרצה למשפט פלילי באקדמיה הוא סנגור מהשורה הראשונה, מייסד ובעלים של משרד בוטיק המייצג לקוחות בכל רחבי הארץ ובעל מומחיות ספציפית לעבירות מין.

עבירות מין בקטינים

חומרתן הרבה של עבירות מין, ובפרט עבירות מין בקטינים, קיבלה מקום ודגש לא פעם בפסיקותיהם של בתי המשפט. בהתאם, קבעו המחוקק ובתי המשפט ענישה מחמירה בעבירות מסוג זה. שלומם של קטינים וחסרי ישע מדורג בחוקים הגבוהים של סולם הערכים המוגנים, וככזה, היחס לעבירות מין בקטינים מחמיר ביותר.

ההבדלים ביחס בין עבירות מין בקטינים לעבירות מין בבגירים

ניתן לעמוד על כמה מההבדלים ביחס של המחוקק ושל בתי המשפט בין עבירות מין שבוצעו כנגד קטינים לבין כאלו הנעשות בבגירים.

  • ראשית, הענישה ביחס לעבירות מין שנעשות בקטינים לרוב מחמירה יותר. המחוקק התייחס בחומרה לעבירות מין שנעשו בקטינים, ועל כן במדרג הענישה שנקבע בחוק – עבירות שנעשו בקטינים העונש עליהן לרוב יהיה גבוה יותר. בתי המשפט אף הם מתייחסים בחומרה יתרה לעבירות שנעשות בקטינים ומתחמי הענישה בהם יהיו גם הם אף גבוהים יותר.
  • שנית, ההתייחסות לשאלת ההסכמה בקטינים שונה מזו שאצל בגירים. המחוקק עמד על הקושי לקבל הסכמה אמיתית בכל הנוגע ליחסי מין אצל קטינים, ועל פי החוק – כל מעשה מיני שנעשה בקטין מתחת לגיל 14 ייחשב לאינוס. מבחינת המחוקק, קטין מתחת לגיל 14 לא יכול לתת הסכמתו למעשה מיני כלשהו.
  • המחוקק קבע עבירה ייחודית של בעילה בהסכמה ליחסי מין שנעשים בקטינים בין הגילאים 14-16 – חומרת העבירה אמנם נמוכה יותר מזו שבקטין שהינו מתחת לגיל 14 אך המחוקק רואה בכך עבירה חמורה גם כן וקובע מדרג בין העבירות הללו.
  • הפער הזה בא לידי ביטוי גם בעבירות מין נמוכות יותר במדרג החומרה כמו מעשים מגונים, שאז מעשה מגונה שיעשה בבגיר העונש עליו צפוי להיות עד שלוש שנים, בעוד שבגין עבירות שנעשו בקטין מתחת לגיל 14, העונש עשוי להגיע עד לשבע שנות מאסר, ובנסיבות מחמירות יותר עד לעשר שנות מאסר.
  • הבדל שלישי הוא ביחס להתיישנות עבירות אשר בוצעו כלפי קטינים. בעוד כללי ההתיישנות של עבירות מין זהים לאלו של כלל העבירות באשר לבגירים (בפשע שדינו שבע שנות מאסר ומעלה 15 שנים, בפשע אחר- עשר שנים, בעוון חמש שנים), הרי שבנוגע לקטינים, מניין תקופת ההתיישנות יחל מיום שמלאו לקטין עשרים ושלוש שנים ואם הפוגע היה בן משפחה או אחראי על הקטין, מיום שמלאו לקטין עשרים ושמונה שנים.

לסיכומו של דבר

תיקי מין בקטינים דורשים טיפול ברגישות ובהקפדה רבה לפרטים, מקרים מצריכים התייחסות בשום לב, מכיוון שלעיתים תלונות אלו יכולות להתעורר לאחר זמן רב וכן בשל החומרה הרבה של העבירות והיחס אליהן על ידי בתי המשפט ורשויות התביעה. משכך, יש להיוועץ בעורך דין מומחה ובעל ניסיון בייצוג בתחום עבירות המין. עורך דין תמיר אלטיט בעל ניסיון רב בטיפול בתיקי מין וזאת לאור ניסיון של כעשור ברשויות התביעה וטיפול וליווי תיקי מין רבים.

מעשים מגונים

עבירת מעשים מגונים נאסרת לפי סעיף 348 בחוק העונשין. עבירת מעשה מגונה היא עבירת התנהגות ובה יסוד נפשי של מטרה מיוחדת, כלומר שההתנהגות נועדה להשיג גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. בכדי שמעשה ייחשב למעשה מגונה, יש צורך באי הסכמה של קורבן העבירה. כך, מעשים שנעשו בהסכמה לא יהוו עבירה פלילית. מן הצד השני, ישנם מעשים שייחשבו כמעשים מגונים בשל העובדה שמטרתם הייתה השגת גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים ובית המשפט קבע בהקשר זה כי יש לתת את הדעת למכלול הנסיבות ולהקשר שבו בוצעו המעשים, תוך מתן דגש לאופיו המגונה של המעשה ולאופי המיני העומד ביסודו. תכליתה של העבירה נועדה למנוע פגיעה בשלמות גופו של הפרט, צנעתו, פרטיותו וכבודו – כל אלו נגזרים מזכותו היסודית של אדם לכבוד.

אילו מעשים עשויים להיחשב מעשים מגונים?

בקיום יחסים מיניים, חשוב לשים דגש על הסכמת הצד השני למעשים. אין רשימה סגורה של מעשים מגונים, אך ניתן לתת דוגמאות למעשים שונים אשר עשויים להיחשב עבירה פלילית:

  • מגע פיזי ללא הסכמה באיברים אינטימיים של אדם אחר כמו חזה, ישבן או איבר מין, ללא הסכמת הצד השני.
  • מגע פיזי שאינו באיברים אינטימיים, ושאינו בהסכמה, עשוי להיחשב מעשה מגונה אם בהקשרו נעשה לצורך גירוי, ביזוי או סיפוק מיניים, למשל ליטוף על הרגל או על הגב שההקשר שלו מיני.
  • נשיקה בעלת אופי מיני, נשיקה על הלחי או אפילו חיבוק עשויים להיחשב מעשים מגונים בהקשר מיני וללא הסכמת הצד השני.
  • מעשה אוננות בפומבי או בפניו של אדם אחר.
  • כל מעשה שהינו לשם גירוי סיפוק או ביזוי מיניים שאינו נכלל בעבירת מין חמורה יותר יוכל על פי נסיבותיו להיחשב מעשה מגונה.
  • מעשים מגונים עשויים אף להוות עוולה אזרחית של הטרדה מינית בהתאם לחוק למניעת הטרדה מינית.
  • גרם מעשה מגונה הוא כאשר חשוד גורם לאדם אחר לבצע בו מעשה מגונה – הדבר ייחשב אף הוא לעבירה פלילית.
  • מעשים שנעשים לשם גירוי סיפוק או ביזוי מיניים אשר ההסכמה לגביהם הושגה במרמה או כאשר הצד השני הינו קטין.
  • הפסיקה קבעה כי מעשים שנעשים במרחב הווירטואלי עשויים אף הם להיות מעשים מגונים בין אם אדם צילם עצמו בפני אחרי מבצע מעשה מגונה ובין אם גרם לאדם אחר במרחב הווירטואלי לבצע מעשה כזה בעצמו.

סיכום דבר

מעשה מגונה הוא עבירת מין חמורה ביותר אשר העונש עליה עשוי בנסיבות מסוימות להגיע עד עונש מקסימאלי של חמש עשרה שנות מאסר. לפיכך, ככל שאתם מואשמים או נחשדים בעבירת מעשה מגונה כדאי להתייעץ עם עורך דין פלילי מנוסה. עורך דין תמיר אלטיט הינו עורך דין פלילי בעל ניסיון רב אשר שימש כעשור כתובע ברשויות התביעה, צבר ניסיון רב בטיפול בתיקי מין בכלל ובעבירות של מעשים מגונים בפרט ויוכל לסייע גם לכם. אם הסתבכתם בחקירה פלילית בגין עבירות של מעשים מגונים פנו עוד היום אל עורך דין תמיר אלטיט לסיוע משפטי איכותי ומקצועי.

עורך דין עבירות מין
לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

עבירות החזקת או נשיאת נשק
משפט פלילי
ביטול רשיון נשק

ביטול רישיון נשק לפי החוק חוק כלי היריה קובע ומסמיך גורמים שונים למנוע מאדם לקבל רישיון לכלי נשק, לקבוע סייגים

קרא עוד »
ייעוץ לפני חקירה
דיני תעבורה
ייעוץ לפני חקירה

מה עושים לפני חקירה ? כאשר אדם נחשד בפלילים, הפעולה הראשונה הננקטת נגדו היא פתיחה בחקירה פלילית. תפקידו של עורך

קרא עוד »
משפט פלילי
משפט פלילי

המשפט הפלילי הוא אחד מתחומי המשפט. מרבית העבירות הפליליות מעוגנות בחוק העונשין, אך לא רק, ישנן עבירות פליליות נוספות המעוגנות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support