עבירות אלימות במשפחה

כיצד בוחרים עורך דין אלימות במשפחה?

בתי המשפט עמדו לא פעם על החומרה המיוחדת שגלומה בעבירות אלימות במשפחה ועל החשיבות של מיגור התופעה, בין היתר באמצעות ענישה מחמירה אשר תרתיע מפני ביצוע עבירות. מדובר בעבירות אשר מעצם טבען פוגעות במעגל הקרוב של הפוגע ובמי שלעיתים תלויים בו. לא פעם עבירות אלימות במשפחה מגיעות על רקע רצון של מי מהצדדים להיפרד. מדובר בתופעה חוצת מגזרים וקבוצות חברתיות אשר גבתה קורבנות רבים במקרי הקצה שלה ופגעה ברווחתן של משפחות רבות בקצה השני. לאור חומרת העבירות, עורך דין אלימות במשפחה צריך להיות בעל ידע בתחום, ניסיון ורגישות בעת טיפול במקרים אלו, בין אם מייצג את התוקף ובין אם מייצג את המותקף.

אלימות במשפחה עשויה להיות אלימות פיזית, אלימות פסיכולוגית או אלימות כלכלית כאשר אחד מבני הזוג שולט באופן מוחלט במשאבים של בן הזוג. לרוב כשמתייחסים לתיקי אלימות במשפחה הכוונה היא לתיקים של אלימות בין בני זוג אך חשוב לדעת כי הגדרת עבירות אלימות במשפחה רחבה מאוד.

כך החוק למניעת אלימות במשפחה מגדיר בן משפחה כבן זוג (גם ידועים בציבור), הורים, הורים של בני זוג או בני זוג של מי מההורים, סבים וסבתות, ילדיהם של בן זוג, אחים ואחיות, גיסים, דודים ואחיינים.

איך נדע שאנחנו זקוקים לעורך דין אלימות במשפחה?

התייעצות עם עורך דין המומחה באלימות במשפחה היא צעד הכרחי וקריטי בסיטואציות שונות ובנושאים שונים וחשוב לזכור שיש למי לפנות ומה לעשות.

  • ראשית, אם נחשדתם או הואשמתם בעבירה של אלימות במשפחה – אל תתמודדו לבד. סיטואציות בתוך המשפחה מוציאות לעיתים רגשות שונים, חשוב לפעול בקור רוח ולהתייעץ עם עורך דין מוסמך שמומחה לתחום העבירות הללו.
  • אם נפגעתם מעבירת אלימות במשפחה ניתן להגיש תלונה במשטרה בגין האלימות שהופעלה כלפיכם. חשוב לדעת כי המחוקק קבע ענישה מחמירה יותר לעבירות אשר בוצעו בתוך המסגרת המשפחתית.
  • צו הגנה – החוק למניעת אלימות במשפחה מאפשר לאדם שחווה במסגרת משפחתית אלימות נפשית או פיזית להוציא צו הגנה אשר ניתן להגישו בכל בתי משפט השלום או בתי המשפט לענייני משפחה בארץ. בצו הגנה, בית המשפט יכול לאסור על אדם להיכנס למקום מגורים בו מתגורר הנפגע, לאסור הטרדה של הנפגע, לפעול באופן מסוים בנוגע לנכס משותף, להגביל התנהגות באופן שיבטיח את בטחונו של הנפגע, להורות על תנאי ערובה ועוד.
  • צו למניעת הטרדה מאיימת – החוק למניעת הטרדה מאיימת קובע שכדי להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, פרטיותו, גופו וחירותו, בנסיבות ובהן הוא מאוים, רשאי בית המשפט להוציא צו המורה לאדם להימנע מלעשות דברים שונים, אם סבר כי ההטרדה נעשתה בנסיבות שיש בהן חשש לפגיעה ממשית בשלוות חייו של הנפגע. כך למשל, בית המשפט יכול להורות על האדם המטריד מגבלות שונות, להפסיק לאיים, לבלוש, לארוב, ליצור קשר, להימצא במרחק מסוים, לשאת או להחזיק נשק ועוד.

סיכום דבר

אם אתם חווים אלימות במסגרת המשפחתית, אל תחששו לפעול ולהגיש תלונה או להוציא צו הגנה או צו למניעת הטרדה מאיימת. לשם כך, מומלץ ואף הכרחי להתייעץ עם עורך דין אשר יוכל ללוות אתכם בשלבים השונים ולבחור את האפיק הנכון לכם.

לעיתים במסגרת של פרידות בין בני זוג מתעוררות גם תלונות בגין אלימות אשר לא תמיד הינן בעלות בסיס ראייתי. אם נחשדתם בעבירה של אלימות כלפי בן משפחה התייעצו עם עורך דין תמיר אלטיט, עורך דין בקיא בתחום בעל ניסיון רב אשר יוכל לסייע לכם לנווט מול המכשולים שבפניכם.

עורך די תמיר אלטיט הינו עורך דין פלילי אשר עוסק בתחום מזה עשור כאשר היה בעברו תובע ברשויות התביעה השונות ובעל ניסיון רב הן בחקירות פליליות של אלימות במשפחה והן בליווי של נפגעי עבירה, במידת הצורך צרו קשר עם עורך דין אלטיט!

 

לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

ייצוג קטינים
משפט פלילי
ייצוג קטינים

ייצוג קטינים ובני נוער שונה באופיו מייצוג בגירים בהליכים משפטיים, וזאת נוכח ההבחנה שמייצר הדין הישראלי בין קטינים לבגירים בכל

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support